Hari-hari terakhir sebelum bertiga..

4 comments
Hari ni genap kandungan saya 38 minggu.maknanya tinggal lagi 2 minggu untuk jadi bertiga ataupun 14 hari lagi.dan saya masih bekerja untuk hari-hari terakhir menjelang cuti dengan macam2 perkara perlu disiapkan sebelum bercuti panjang kerana sy tak mahu waktu cuti saya diganggu nanti dengan kerja separuh jalan saya tinggalkan..semoga cuti saya kelak aman dan tenteram.hehe..bila sudah akhir-akhir begini macam-macam perkara sy fikirkan..dan saya perasan sebenarnya ada satu perasaan pelik yang muncul sejak akhir-akhir ni.rasa sedih..mungkin sindrom baby blues sebelum bersalin kot.haha..saya asyik terfikirkan bagaimana la sakit bersalin dan melalui pembacaan saya di blog2 senior yg lain sakitnya hanya tuhan saja yang tahu.dan ada juga cakap seperti tulang dipatah-patahkan.malah ada juga saya baca saudaranya meninggal dunia akibat komplikasi sewaktu bersalin.semua ni membuatkan saya rasa sedih.tapi apapun saya tetap kena hadapinya kan..lumrah seorang wanita.sedangkan ramai lagi wanita lain diluar sana yang bersusah payah untuk merasai pengalaman ini takkan la saya nak lari kan..maka akibat kesedihan dan kerisauan itu, saya menjadi lebih sensitif terhadap en.suami.saya inginkan masa berkualiti dengannya,hanya saya dan dia.entah mengapa saya menjadi risau,risau kalau-kalau ini adalah 2 minggu saya yang terakhir.2 minggu terakhir saya dapat melihat dia.saya belum bersedia..dan bila saya beritahu pada suami saya,dia pasti marah dan cakap saya merepek.kalau saya pun saya tak suka..hehe...tapi hakikatnya inilah yang saya rasa.bukan reka-reka tapi datang dengan sendiri...tapi saya malas nak layan sangat,saya sibukan diri dengan urusan kerja yang banyak sebelum bercuti.Oleh kerana saya menggunakan tenaga dengan maksimum ketika disekolah (bak kata suami saya,saya selalu terlebih guna energy ketika buat kerja sebab tu cepat penat,haha) maka bila malam saja saya sudah kepenatan dan tak tertulis tesis yang umpama telur dihujung tanduk.sipi-sipi lagi nak jatuh.dan saya stress sendiri.haha..tapi sebenarnya saya malas nk stress2 dan terlalu memaksa diri.sebab saya tahu kalau saya keletihan,ada yang lebih letih dari saya.anak dalam kandungan.kesian dia,,tiada pilihan tapi terpaksa saja mengikut rentak saya..oleh sebab itu saya selalu berpesan pada anak saya supaya keluar tepat pada masanya iaitu 4 Jun 2013 kerana waktu itu,sekolah sudah pun mula bercuti, tesis saya juga sudah siap, suami, kakak (yang akan ambil cuti seminggu untuk menjaga saya) benar-benar telah bersedia. itulah hari yang tepat untuk kita jadi bertiga. =)


4 comments

May 23, 2013 at 5:13 PM

i always du'a for you babe. may everything goes well. tabah & sabar lah. segala perit sakit jerih itu diberi pahala oleh Yang Esa. sentiasa doa & tawakkal.

auntie Yaya sooo excited waiting for you, baby. moga baby sihat sentiasa.

i love you, babe!

Reply
May 23, 2013 at 10:42 PM

Tenkiu untie yaya..baby fateh pon x sabar nk jumpa untie yaya..tunggu yerrr.....:)

Love u too babe!!

Reply
May 27, 2013 at 12:30 AM

saya pun sentiasa doakan ckgu dan baby fateh.. kedua-duanye selamat.. cikgu da besalin nnty inform tau! saya tunggu~

Reply
May 29, 2013 at 4:02 PM

Baekla mizan nnt cg inform ye..tgk je facebook.kompem update! Hehehe

Reply
Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...