Its My Turn

0 comments
Wah, kali ni turn aku plak dpt menaikkan ikan2..seronoknya bila pancing sendiri yg mengena..xde lg eposid hanya melihat pancing org lain jer yg duk naik kn ikan..kali ni mcm aku jer yg paling byk dpt naik kn ikan..hahaha..

Tp sedikit mengecewakan sbb eposid memancing kali ni x dpt dikongsi bersama Cik Wanie sbb dia x ikut edisi memancing kali ni..Dia kepenatan setelah bergotong royong di sekolah beliau..So kali ni aku memancing dgn housemate aku, Zaidi & Zali..

Destinasi kami kali ni masih di UTM..Misi ingin menebus kekecewaan di episod yg lepas..hahaha.. Tiba di UTM jam 3.50 ptg.. Hampir 15 minit menunggu, pancing aku disentap oleh seekor anak talapia..wah,petanda baik..Selepas tu aku berjaya menaikkan dua ekor lg anak talapia..kecik pn kecik la,janji dapat dr x dpt langsung..hehe..Dan dlm keghairahan aku menaikkan anak2 ikan ni, tiba2 joran si Zaidi disentap seekor ikan talapia yg agak besar, mmg besar la wa ckp lu, siap ekor warna merah lg. Ini x boleh jadi ni, skali sangkut terus dpt ikan besar. Aku dh 3 kali semua anak2 jer..hehe.. Aku meneruskan perjuangan aku dan hasilnya tidak mengecewakan sbb hasil penantian penuh kesabaran akhirnya berbalas apabila joranku di sentap seekor makhluk ganas..Wah, seronok jgk menarik ikan besar ni..hehe..aku berjaya menaikkan  ikan yg boleh kata sama saiz la dgn ikan yg Zaidi naikkan tp lg gemuk kot,cewah..nk menang jgk..hahaha..Dlm gambar kat sbelah ni lah hasilnya..hehe..Ikan terbesar yg aku berjaya pancing dlm sejarah hidup aku..hahaha..dekat 1 kilo jgk kot ikan ni..hehe..


Inilah ikan-ikan yg berjaya aku naikkan..

Amacam?Besar x?
Boleh la bg aku yg baru kategori beginner ni..haha..

Dan malam ni,kami mkn malam hasil tangkapan kami..
Masak sendiri tu,masakan org bujang..hehe..
Left, Talapai Sweet & Sour,hasil masakan Zaidi,selaku chef kat rumah aku..haha
Right, Talapia Masak Merah, yg ni hasil masakan aku..Nampak best x?hehe..

Cik Wanie dh jeles tgok gambar2 hasil tangkapan kali ni,esok dia ajak mancing lg,kita tengok dia dpt hasil x nanti..hehe..Adios~~~


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...