baby moon di Krabi,Thailand

0 comments

Dh tgk gambarkan?haa nk tau cerita lebih lanjut sila baca pula yer......hehe

hari pertama (12/1/13)-Malaysia.

flight kami dari Kuala Lumpur jam 7.15 pagi.Oleh kerana kami di Johor maka petang jumaat tu kami dh bergerak ke Kl dengan penuh gembira.hehe..sampai di Kl,berehat sebentar di rumah kakak dan pukul 4 pagi kami bergerak ke LCCT,airport..pukul 5.30 tiba di airport dan terus check in.solat subuh pastu masuk ke departure hall.tepat jam 7.15 kami pun terbang....weee...penerbangan Kl ke Krabi cuma 1jam 15 minit je tp sempat jugak tertido lepas puas cuci mata tengok awan yg gebu gebas...hehe

Krabi (hari pertama)

sampai je di Krabi tepat jam 7.30 pagi.oh ye,masa di Krabi awal sejam dari Malaysia tau..then, lepas melalui urusan imegresen yg agak slow macam siput,7.45 kami mula mencari teksi.banyak kaunter teksi di airport Krabi tggl pilih je mau naik apa..kami pun ambilla teksi ke Aonang (bandar tempat kami stay) dengan harga 600 bath (rm60) untuk 2 orang.wuu agak mahal tapi sebab nak cepat ambil sajalah.tapi rasanya berbaloi dengan teksi dan driver nye.kereta honda ape tah,baru dan hebat siap tulis limousine..dekat thai ni,beg besar gaban pn xde masalah sebab driver2 mesti angkat beg anda.pendek kata turun je flight beg sume org angkut even naik ke bilik hotel..hehe..relax2..

pastu ondeway nk ke hotel yg kmi dh booking,kami minta driver stop dekat the best travel agent yg dia tahu.smpai je di travel agent kami mula mencari pakej2 yg diminati.plan utk hari pertama nk berkayak di sungai n hari kedua nk snorkeling di pulau.tawar punye tawar dapat ler harga utk berkayak full day (8.00am-4.30ptg) seorang 1200 bath@rm 120.semua equiment cam life jacket,waterproof bag utk hp,wallet,lunch dekat restoren atas air,tiket masuk ke national park,tourist guard,transport ke hotel.pendek kata semua la urusan kita akan dipermudahkan.hehe..oleh sebab masa tu dh jam 8.30 pg maka driver teksi singgah di stesen minyak untuk kami tukar baju utk berkayak di bothor cave,petang karang baru die hantar p check in hotel.dekat stesen minyak tu kami tukar bju n tunggu van dari travel agent datang ambil.masa ni pun jgn risau sebab driver taxi tu akan tunggu sampai kita betul2 selamat naik van tu.lepas tukar naik van,beg baju kt yg besar gedabak tu pun kita x payah nk sibuk2..dorang akan uruskan ikut transport mn yg kt akan naik.hehe..dalam 30 minit naik van,sampailer dekat jeti kayak.lepas tu of coz la tourist guide akan ajar cmne nk berkayak yg betul,bla3,.dlm 10 minit.oh ye,agent yg kami ambil ni muslim tour.so makanan mmg xde masalah even.cume restoren biasala still jual arak..mat salleh yg mkn 1 meja dok sebelah i pun selamba je togok botol arak ms lunch.adehh..

lepastu kami pun mula la berkayak,cuaca mmg amat baik dan pemandangan gunung3 batu kapur yg sangat cantik di sepanjang sungai.dlm 10 minit kayuh,sampai la di gua bothor,tgk lukisan orang dulu kala..xle byk pun.hoho...then kayak lagi dan lagi.yg bestnye pemandangan yg sangat indah bila kita berkayak masuk ke dalam gua yang sempit.kayak tersangkut la..n kna berhati-hati dengan stalagtite stalgmite takut tercucuk kepala.haha..i siap baring lg,tukang kayuhnye siapa lagi kalo bukan en tarmizi.muahaha.cian die smpi sakit2 bahu,i x sakit pape pun nampak sgt banyak relaxkan dr kayuh..hehehe..

pukul 1 tghari mcm tu kami berkayak kembali ke restoren atas air utk lunch.makan makanan yg dihidangkan atas meja dengan mat2 n makcik saleh dr denmark n germany..sedapla jugak.siap bertambah nasi lagi.muahaha..tourist guide siap pesan lagi,eat until u really full..dont shy2..mmg kenyang gile la..pas makan ade buah-buahan n kopi plak..pehh mmg x le masuk da la kopi tu.kenyang kot..then kami pun naik van yg lain plak utk ke kolam air smulajdi untuk mandi mnda( ini pun termasuk dlm pakej jgk tau)..kmi pun sibuk la brtanye beg baju kami,kalo ilang mau kna bogel je kt Aonang nnt.muahaha..driver pn ckp dun worry dun worry,ur beg is here..mmg terbaikla..ah lg 1,van2 kt cni semua yg mewah punye,cermin itam lg..xde pun mcm van vannette yg glemer kt malaysia ni..huhu..

then sampai kt kolam air smulajadi yg sejuk giler..kolam tu die x open pd public.so x ramailer org,agk privacy..mmg cantik.ala2 kolam puteri raja dlm cerita melayu zaman dulu2.hehe..mat2 saleh tu terus berbikini n gayut kt tali mcm tarzan gedebush dalam air,perrr x sanggup kot air sejuk gile walau kul 2-3 tghari masa tu..airnye hijau kebiruan n nampak ikan2 yg agak besar berenang-renang....memdamaikan jiwa tpt ni.hee

pukul 4,kami dh mandi2 n tukar baju kt toilet,kami naik van lain plak,beg baju kami mcm biasala dh terpacak tggu dlm van baru tu.hehe..ok masa utk ke Aonang dan check in hotel..kami stay di Aonang GOodwill hotel.1 malam rm150,bilik luas n selesa mengadap gunung batu kapur.tapi yg hampeh heater utk air n iron x de dlm bilik.ssh kami nk mkn megi mlm2 buta..n i pakai baju kedut2 je spnjg kt sn.,hmm...sampai dihotel apa lagi berendam air panas la dalam bath tub,melegakn bdn yg penat berkayak td dan akhirnya krohhh3...tidurrr...

sedar2 dh mlm,jam 8.30 mlm..bsiap2 utk kluar mkn mlm.n melawat night market di Aonang beach.kedai mmg ler byk tp agak mahal..kami beli topi sepasang utk p snorkling dgn hrga rm30 lepas tawar menawar yg dasyat.haha..then beli magnet fridge yg mhl jugak,rm20 hinggit tapi buruk je.cehh..beli jugak wafer pisang+nutella rm5.sedap tp sikit gile,besar roti canai kosong mamak je..dan kemuncak kemahalannya bila kami mkn 2 ns goreng kg,1 mgkuk tomyam (standard tomyam yg rm5 semngkuk kt malaysia),2 fresh oren.total semua 405bath @ rm40.50..pehh mmg mhl!lepastu kami pun jalan2 ambil angin mlm smpi la tiba si hotel.jln kaki je..hotel tu mmg dekat dgn kedai2..bagus jgk..hehe..ok la tu saja utk hari pertama.hari kedua sambg entry lain la..hohooo...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...