alhamdulillah

4 comments
akhirnya..13/10/12..hari paling bermakna.syukur ya Allah..syukur.pukul 4 pg tadi,saya tersedar dr tido dan tergerak hati utk buat test pregnancy kerana period sudah delay 2 minggu.harapan tak tinggi sebab biasa kecewa.dulu pernah delay sampai 3 minggu.tapi hampa..sebab itu saya lebih senang membuat anggapan delay kali mungkin disebabkan perubahan hormon kerana terlalu penat pindah rumah.hehe..malah,semalam pun saya sempat mencangkul lubang untuk menanam pokok keladi yang saya rompak dari sekolah.siap angkat pasu lagi..fuh!pg ini saya nekadkan hati utk buat upt kerana pagi nnt saya akan ke rumah sepupu saya.mak long n pak long dari terengganu datang ke johor.seperti yg dijgka,soalan tentang anak pasti akan keluar.dan manalah tahu betul upt positif,bolehla saya dengan mudahnya menjawab soalan mereka.hehe..seawal 4 pg saya sudah tersedar dari tido,perasaan saspen menyebabkan tidur saya tak lena.akhirnya saya bangun dan ke toilet dan buat upt.tak sampai 20 saat,keluar dua garis dengan jelas sekali.saya terkejut.ambil balik sarung upt utk semak result positif pregnant.betul 2 line!gembiranya!alhamdulillah.saya terus kejutkan suami dan cakap 'ayg!b pregnant! suami saya bingkas bangun dan cakap "yeke??betul ke??Tq syg!!"...saya tunjukkan upt itu pd suami.kami berpelukan gembira.indahnya saat tu..syukur ya Allah!slps itu,saya tak boleh tidur.mungkin rs masih tak percaya..pukul 5 pg saya ke toilet dan ambil wuduk,saya buat solat tahajud dan sujud syukur pada Allah swt yang maha kuasa.sesungguhnya perancangan Allah maha hebat.setelah selesai berpindah rumah,baru Allah kurniakan kami zuriat.kalau sebelum pindah,tentu saya tak dapat membantu suami sepenuhnya kerana risau..jam 10 pg kami ke klinik untuk cek dengan doktor.DOc mencadangkan kami utk scan supaya boleh tahu umur baby.tapi bila scan masih tiada apa2..cuma ada 1 bulat putih yang kecil.Doc cakap mungkin baby baru berusia 1-2minggu umur sebenarnya memandangkan period saya yang kucar kacir harinya.tak boleh jangka ovulation day bila.kalau ikut tarikh period sudah minggu ke-6.hati saya terus risau..bimbang..ya tuhanku.kemudian doc mencadangkan utk double konfem upt.saya pun menjalani ujian air kencing.dan sepantas kilat naik 2 line.Doc mengesahkan betul saya pregnant tapi perlu dtg kembali untuk scan 2 minggu lagi.doc risau kalau2 berlaku ectopic pregnancy iaitu zigot menempel di fallopian tube/diluar dari rahim.ya Allah minta dijauhkan semua itu.huhu..suami mcm biasa,setia memberi semangat pada saya yang sudah mulai down..satu perkara yang saya dapat tahu juga hari ni adalah rahim saya agak kebelakang dan menyebabkan sperma perlu berenang agak jauh untuk sampai..untuk sedapkan hati saya,doc cakap mungkin baby x nampak sebab die dok belakang sangat memandangkan scan hanya boleh tgk dari depan dan tepi saja.terima kasih doc kerana cakap mcm tu.lega sikit hati ni..:)..kesimpulannya,saya sgt berharap baby kami selamat,sihat dan tiada masalah.apapun saya berserah semuanya pada Allah.perancanganNya lah yang paling terbaik...insyaAllah.doakan kami ye kawan-kawan:)

4 comments

October 14, 2012 at 12:29 PM

Tahniah wani.. alhamdulillah.. doa banyak2 k.. aku doaakan smuanya selamat.. insyaallah kalw Allah kata rezeki korg berdua walau satu dunia menolak tetap milik korg berdua... Sesungguhmya Allah Maha Tahu. Perancangan DIA adalah yg terbaik..

Reply
October 14, 2012 at 12:44 PM

tq eli!hope so...moga srmua selamat.huhuu

Reply
November 6, 2012 at 12:05 AM

waaa wanie..akk tumpang gembira dan sgt terharu..kekeke..sb tarikh cek upt tu tarikh lahir kak suzy..13/10/..so kira hr bersejarah jugak tu..hihi

Reply
November 8, 2012 at 11:34 AM

wahh yeke kak suzy??hehe...kna plak bsday kak suzy ek,hepi belated birthday!hari bersejarah tul..hehe

Reply
Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...