BuNGa CiNTa MuLa bErKeMbaNg

0 comments
Apa la yg cik wanie duk membebel.. X habis lg ke kisah zaman sekolah? Jgn la citer semua, malu la I..haha.. Anyway, thanks a lot Yaya for involving us in your story.

Ok, berbalik kepada topik utama, kalau masa sekolah kami berhubung melalui surat, masa matrikulasi kami ni dah canggih la sikit, dah mula berhubung melalui handset. Masa tu aku pakai nokia 3100, wanie plak pakai nokia apa ntah. H/P murah jer la, sekadar boleh sms & call jer. Camera-camera ni xde lg, kalu zaman tu pakai H/P ada camera kira canggih tahap gaban la.hehe.. So, masa tu la kami mula mengenali hati budi masing-masing and from that time, I'm realized that my decission is right. I'm really grateful to have her on my side and from that time I set on my mind, no one will replace her on my heart ^_^.

So setelah 3 tahun lebih kami berjauhan, kami mula merancang untuk belajar di tempat yg sama. So masa tu kami sama-sama apply untuk masuk Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Skudai. Wanie apply pendidikan fizik, aku plak apply kejuruteraan mekanikal. Tetapi disebabkan oleh persaingan yg amat sengit dalam bidang kejuruteraan (padahal aku x layak,hahaha), aku gagal untuk menempatkan diri di UTM, and tahniah buat Wanie sbb berjaya menempatkan diri dengan pilihan pertamanya. Sedih jugak masa tu sbb apa yg dirancang tidak menjadi. Tapi jgn risau, backup plan still ada.hehe.. My 2nd choice, Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM), Batu Pahat. Masa tu UTHM still lagi dengan nama Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn (KUiTTHO). Alhamdulillah, aku berjaya dengan pilihan kedua aku, dah memang ditakdirkan untuk aku untuk belajar kat UTHM sehingga aku berjaya bergelar jurutera sekarang.

Ok lah, dah lewat ni, esok aku kena keje. Next time aku sambung dgn kisah kami masa belajar dekat universtiti plak. Thanks sudi membaca~~


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...