KUIH RAYA SENDIRI

4 comments
raya tahun ni raya yg pertama sebagai isteri..dan raya kali ni juga saya dapat tau suami saya sgt suka buat kuih raya rupanya..dan ini amatlah terbalik dengan bininya yang xpernah dan x minat buat kuih raya.haha.masa kecik-kecik dulu pernahla menyibuk tengok ma buat kuih tapi sejak darjah 6,ma saya dh berenti buat kuih raya sebab oven rosak.sejak tu kami beli ajer..termasuklah tahun ni saya nak beli ajer.tapi suami ajak buat kuih pulak..lemah saya mendengarnya..maka, saya pun temanla suami saya pergi econsave untuk beli barang-barang kuih raya..dia nak buat biskut chocolate chip..dari A sampai Z dia buat sendiri,sampai dapat 3 balang biskut cokelat chip.

saya pulak?? tukang tengok,tukang makan dan tukang komplen...tapi disebalik kejayaan dia dengan 3 balang kuihnya,jangan ingat tak ada kegagalan..hehe ada..hangit pun ada.tapi saya makan ajer yang hangit sambil berkata" sedap bang..sedap..tak rasa hangit pun.."hehe..tapi bila saya tengok balang kuih suami saya,saya rasa tercabar pulak.tak boleh jadi ni..maka saya pun mahu buat kuih jugak tapi kuih conflake yang paling senang didunia..haha

ingatkan buat conflake smooth and easyla tapi hangus jugak conflake saya. belum almond london lagi..huhu..teruk betul skill saya.saya memang tak suka buat perkara yang kena meleceh dan berhati-hati macam kuih raya.saya lebih suka membuat makanan yang berskala besar seperti nasi ayam,spageti,pizza. jika suami saya buka kan saya bakery saya boleh jadi gila agaknya..huhu..ok lah,sudah mau berbuka.hari ni kami beriftar di papa chop mama grill,taman u..selamat berbuka yer semua..:))

ini kuih cornflake 1st batch yg saya buat...hangus..kawan saya kata, tak payah bakar lama-lama..5 minit pun cukup.gaul dengan madu dan majerin dalam kuali atas api pun lagi bagus katanya..ok,tahun depan saya cuba lagi =)


Gambar ni sebagai bukti saya buat sendiri (kalau dah hangus.tak perlu bukti pun orang percaya)..hehe.yang penting ada jam pemberian student saya yang kiut tu 4 tahun yang lalu (pulak dah)..


erk..abaikan 3 balang cokelat chip ni...........


tadaaaa!saya punya kuih cornflake yang pertama dalam hidup ..........yes!yes!YES!


P/S:walaupun cornflake je tapi banga tetap bangga ok..huhu


4 comments

August 12, 2012 at 10:20 PM

amboi2..sedapnyer kata kuih raya org hangit..ni nk marah ni..

Reply
August 14, 2012 at 11:41 AM

laa dah fakta cik abang..b cume bersikap jujur je..hahahaha

Reply
August 14, 2012 at 1:26 PM

tp xde la smpai hangus mcm yg org tu buat..kahkahkahkahkah!

Reply
August 28, 2012 at 6:57 PM

err takla hangus sangat....pahit-pahit sikit jer...pahitkan ubat!:p

Reply
Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...