untuk Kakak itu..

4 comments
Assalamualaikum kakak,
saya tak kenal kakak dan kakak tak juga kenal saya.kita sama-sama tak kenal..secara realiti.tapi saya kenal kakak di alam maya seperti di blog dan saya add kakak facebook.Maka kita pun "berkawan" tapi sayang,kita tak pernah bertegur sapa di facebook..tak mengapa,saya bukanlah siapa-siapa pun.hehe..saya cuma orang sedaerah dengan arwah suami kakak.entah kenapa seolah-olah saya kenal dengan kakak.saya kagum dengan ketabahan kakak.saya menangis membaca penulisan kakak tentang kemalangan yang menyebabkan kematian suami kakak diusia kalian masih muda untuk mengecapi makna sebenar hidup. Saya menangis untuk Nada dan Marwa yang masih bayi sudah kehilangan bapa.betapa mudah Allah mencabut nyawa kita kan kak dan betapa berat beban perasaan yang terpaksa kakak tanggung..sumpah tidak akan ada yang bisa memahami rasa itu kecuali kakak sendiri..sejak itu saya mencari kakak di facebook,mengikuti segala perkembangan kakak dan anak-anak tanpa derap tapak kaki yang membuat kakak mungkin tidak sedar kewujudan saya dalam friendlist kakak.status kerinduan kakak terhadap arwah suami meskipun sudah lebih setahun peristiwa hitam itu berlaku meruntun-runtun jiwa saya.kerap saya tunjukkan status-status itu kepada kawan-kawan saya dibilik guru dan kami sama-sama bersedih,berkongsi perasaan dengan kakak walau kita tak kenal dan beratus kilometer jauhnya.perjalanan hidup dan beban perasaan kakak selepas kehilangannya banyak mengajar saya..terima kasih,kakak.terima kasih..kisah kakak membuatkan saya amat menghargai suami saya,kerap saya pejamkan mata dan bayangkan kehidupan tanpa suami disisi.MasyaAllah saya tidak sanggup!tidak dapat saya bayangkan..terus terbayang kakak di mata saya.setiap kali itu saya akan berdoa agar tuhan tabahkan hati kakak melalui semua ini..dan ketabahan kakak saya lihat hari demi hari semakin kuat,tidak seperti awal-awal dulu.saya bersyukur dari jauh..kakak,pagi-pagi td usai solat subuh,saya tergerak hati untuk membaca buku "jangan bersedih.."..dan takdirnya saya terbuka muka surat 46 bertajuk "Allah akan menggantikan yang lebih baik"..habis satu muka surat,saya tersenyum dan terus teringat kakak.kalaulah kakak dapat membaca ini,tentu kakak akan tersenyum..malahan lebih lebar dari saya!..bacalah kakak..


MasyaAllah kakak,syurga janji Allah,kakak!syurga....cuma syaratnya sabar.dan saya kira dalam masa setahun lebih ini sudah tinggi benteng kesabaran yang kakak bina..syukur!nampak tak kakak apa yang Allah mahu beri pada kakak?sungguh jalannya penuh liku,namun di penghujungnya insyaAllah syurga dan insyaAllah di dalamnya juga suami kakak menanti!gembiranya saat itu kakak!sedikit kesabaran saja saya pohon dari kakak...disebalik luahan-luahan itu moga ada kesabaran yang bertambah..ada kesabaran yang berbunga..sampai sini saja kakak...semoga kita dapat menjadi kawan yang sebenar nanti bila sampai masanya,bukan kawan yang sepi seribu bahasa...:)

p/s: teringin nak kak aini nurbaya baca surat saya ini,tp macam saya cakap td..siapalah saya..hehehe


4 comments

October 24, 2012 at 9:59 PM

wani... aku nangis baca blog akak ni.. semoga dia diberi kekuatan utk meneruskan kehidupan dan semoga kita mendapat iktibar daripadanya.

Reply
October 25, 2012 at 9:28 PM

yup!ak pun nangis jugak.bc blog arwah pun nangis jgk.lg2 bc surat arwah pada nada n marwa.sedihnya tak terkata....semoga arwah tenang disana dan semoga kakak itu sentiasa tabah.amin.

Reply
August 5, 2020 at 8:40 PM

Saya baru baca 🥰 terima kasih atas doanya.. amin....

Reply
August 6, 2020 at 12:17 AM

8 tahun kak..����

Reply
Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...